check
תואר מוסמך - שני | המכון לפיסיקה יישומית

תואר מוסמך - שני

כהמשך טבעי של לימודי הבוגר, יכולים תלמידים העומדים בדרישות להמשיך ולהעמיק את לימודיהם לקבלת תעודת מוסמך.

מידע נוסף מפורט בקישורים אלו, כולל פירוט תנאי קבלה ודרישות הלימוד בכל מסלול, ניתן לקבל בתיאור מסלולי הלימוד של המוסמך.

פרטים על תוכניות הלימודים למוסמך ניתן לקבל במזכירות החוג אצל אסתי ויטבסקי (02-5494019 / estii@savion.huji.ac.il).

מוסמך בפיסיקה יישומית

תכנית הלימודים לתואר מוסמך בפיסיקה יישומית מיועדת לתלמידים בעלי כשרון לשלב מחקר מדעי מהשורה הראשונה עם פיתוח טכנולוגי יישומי. בוגרי התכנית מהווים כיום את עמוד השדרה של תעשיית ההי-טק בישראל בתחומי האופטואלקטרוניקה והמיקרואלקטרוניקה. כמו כן, לימודי המוסמך מהוים קרש קפיצה מעולה ללימודי המשך לדוקטורט בפיסיקה יישומית או בפיסיקה.

למסלול הלימודים בפיסיקה יישומית יתקבלו בדרך כלל בוגרים בפיסיקה או בהנדסת חשמל, שלימודיהם כללו פיסיקה בהיקף מלא (רחב). תלמיד שלמד פיסיקה כחוג בהיקף מצומצם (רגיל) או הנדסת חשמל יוכל להתקבל לפי החלטה מיוחדת של החוג לפיסיקה יישומית ובדרך כלל יוטלו עליו לימודי השלמה, שיכללו קורסי חובה במסלול "פיסיקה בהיקף מלא".

הלימודים כוללים שיעורים, מעבדות, הכנת עבודת גמר ובחינת גמר. תכנית הלימודים מכוונת להרחבה והעמקה של הידע המדעי של התלמיד בשטח התמחותו המדעית, הקניית ידע ונסיון בטכנולוגיות היסוד בתחום ההתמחות של התלמיד, הקניית ידיעות בסיסיות בענפים נלווים מתחומי המדע וההנדסה הקשורים לתחום התמחותו של התלמיד.

תכנית הלימודים מתקיימת בשתי מגמות התמחות: אופטואלקטרוניקה ומיקרואלקטרוניקה.

מלגות ומשרות הוראה: כל סטודנט אשר יתקבל לתכנית המוסמך בפיסיקה יישומית יהיה זכאי למלגת מחיה + משרת הוראה בסכום כולל של לפחות 6500 ₪ לחודש למשך שנתיים ופטור משכר לימוד. סטודנטים מצטיינים יהיו זכאים לסכום כולל של לפחות 7500 ₪ לחודש (מלגת מחיה + משרת הוראה). משרת ההוראה כוללת בדיקת תרגילים, הדרכה במעבדות ולפעמים אף תירגול בכיתה - בהתאם לצרכי החוג.

למידע נוסף, כולל פירוט תנאי הקבלה ודרישות הלימוד, ראה פירוט מסלולי הלימוד למוסמך .

 

לרשימת המסלולים והקורסים